Sunday, August 9, 2015

3. kritika - Egy Senki Naplója

 A blogot itt tekinthetitek meg: Egy Senki Naplója (és elnézést a viszonylag rövid kritikáért, de két pontot helyből ki kellett húznom. Remélem, a kedves rendelő azért így is megelégszik vele.) 
Fejléc:
Egyszerű. Nagyjából ennyi. Nincs rajta semmi számottevő, csak egy dementor szerű valaki, ráadásul még csak nem is szépen van kivágva csóri, nagyon el van mosva, a kapucni mellett pedig az eredeti háttér is látszik (halkan megjegyzem, hogy az ötlet, hogy arctalan valaki legyen a fejlécen tetszik, csak a kivitelezés nem annyira). Ennek tetejébe még itt van ez a szürkés, sötét színvilág, ami már önmagába depresszióssá tesz. Javaslom, hogyha már ilyen sötét design-ban gondolkodsz mindenféleképpen, tegyél bele valami színt is, például bordót, vagy sötétkéket, mindegy, de ez így a) elkeserítő, b) annyira nem is szép. A felirat okés, bár én pont fordítva csináltam volna: az "egy" és "naplója" szót írtam volna egyszerűbb betűtípussal, és a "senki" szót emeltem volna ki valami bonyolultabbal, szebbel. Pár textúra sem ártott volna, hogy egy kicsit mozgalmasabb legyen az összkép, én a helyedben mindenképp lecserélném, ezer meg egy design blog közül válogathatsz.
(10/4)
Design:
Ugyanaz a sötét valami, valószínűleg depisre tervezted, de számomra ez inkább ááá*ásít*áálmosító, semmilyen, unalmas. Néhány helyen fellelni vélem a szürke egyik világosabb árnyalatát, de semmi egyéb, se szövegdoboz, és a chatnél ott virít az a pirosas szín, ami eszméletlenül ronda. A szöveget a helyedben mindenképp sorkizártra állítanám, sokkal esztétikusabban nézne ki az egész, illetve a címnek is keresnék egy szebb, különlegesebb betűtípust. A népszámlálót teljesen feleslegesnek találom, szerintem aki ott jár, a legkevésbé sem kíváncsi a blogod nézettségi adataira, sokkal inkább az írásaidra. Ugyanígy a "honnan jöttél" modul sem szükséges, ráadásul ormótlan is, csak rontja az összképet, és ismételten, senkit sem érdekel. A Google+ és a népszerű bejegyzéseket sem oda tettem volna, ismét csak ronda. Ha én csinálnám, valahogy így nézne ki a modulsáv:
1. Egy Senki Naplója
2. Menü
3. Gondolatvihar
4. Kategóriafelhő (nem értem a nagy "F" betű lényegét)
5. Rendszeres Olvasók
6. Információk
7. Archívum (bár ez nem kötelező véleményem szerint a Kategóriafelhő miatt)
8. Reklám helye/csere
Ennyi. A többi szerintem teljesen felesleges.
(10/3)
20/7
Trailer:
Ha jól láttam, nincs, szóval ezt kihagyom!
15/
Fülszöveg/prológus:
A fülszöveges minden kétséget kizáróan nagyon jól sikerült, figyelemfelkeltő, elgondolkodtató, és maradásra késztet. Már itt gondolhatja az ember, hogy ez nem egy történetes blog lesz - megjegyzem, kicsit át kellett alakítanom a pontozási rendszeremet, de üsse kavics, - így akik novella- és verskedvelők, akár azonnal le is csaphatnak rá. Én is, elfeledve, hogy kritikát írok, nagy örömmel kattintottam rá a menüben szereplő előszó szócskára.
(5/5)
Jaj. Már olvasás nélkül is rájöttem, hogy ez nem lesz a kedvencem. Hogy miért? Elmondom... Mert egyszerűen... felcseszi az agyamat... az a sok pontpontpont... Nem tudom, mások hogy vannak vele, de számomra, ha egy mondat így végződik, akkor egy naplementébe tekintő, közép kategóriás latin-amerikai szappanoperás figura ugrik be összeszűkített szemekkel és lebiggyesztett ajakkal. Ne spekulálj, ez teljesen negatív volt most részemről. Annyival szebb lenne, hogyha megfelelően alkalmaznád az írásjeleket, és elárulom, a pont magányosan is tökéletesen megteszi. Egyébként majdnem teljesen ugyanaz, mint a fülszöveg, így teljesen feleslegesnek látom, hogy egy külön oldalt létrehoztál ennek.
(15/5)
20/10
Történet:
Aha. Szóval, úgy döntöttem, hogy mivel nem egy konkrét történetről van szó, hanem egy saját, személyes blogról, ahova összefüggéstelenül kerülnek fel bejegyzések, így cakpakk fogok az egészről elmélkedni egy kicsit. Sajnos egy-egy bejegyzés kiragadása nem lenne célravezető tekintve, hogy baromira rövidek ezek az irományok, ami nem is baj, hiszen zömmel versekről beszélünk.
Oké, ha valamihez nagyon értesz, az a versírás. Nagyon mennek a rímek, ügyesen bánsz a szavakkal, művészien fogalmazol, bár szerintem itt-ott néha átesel a ló túloldalára, és zavaros lesz. Én alapból mínuszban vagyok az ilyen művészi nyelvből, nehezen értem meg a dolgok mögöttes tartalmát, így lehet, hogy csak nekem zavaros a dolog, de néha olyan érzésem volt, hogy egészen halvány tippem sincs, hogy az adott sor írása közben mi a bánatra gondoltál. És ezt szó szerint értem, mert ezek mellett elképesztően depressziósak az írásaid taps az átvezetésért. Nem mintha ez nagy baj lenne, nyilván abból a szempontból jó, hogy kiadod magadból a feszkót, de számomra, egy életvidám, mindig cápamosolyos ifjú hölgy számára ez baromi lehangoló. Mármint, elolvastam az első verset, ami kezem ügyébe akadt, és úgy voltam vele, hogy szegény srác, annyira együtt tudok érezni vele, biztos nem jó neki, satöbbi, aztán ugyanez a következőnél, és az azt követőnél, és így tovább, míg pislákolni nem kezdett a vészjelzőm, hogy kell egy kis extra boldogsághormon. Nyilván egy tábla csoki után zavartalanul folytattam az olvasást, de érted... Szerintem bátran megoszthatnád a nagyvilággal azokat a dolgokat is, amik pozitívan érintettek, mert lehet, hogy sokkal inkább beleéljük magunkat egy melankolikus irományba, de akkor is jót tesz az ember lelkének a napsütés és a virágillat. Nem mondom, hogy cseréld le az "imidzsed", de néha nem árt egy kis színfolt. Például van az a szerelmes, ami a végén öngyilkosságba torkollik. Miért csak ezt az oldalt ragadod meg? Azt mondják, a szerelem egy csodás dolog, azt is mutasd be, ha már van hozzá tapasztalatod. De esküszöm, a többi előtt mélyen meghajolok, nagyon jó vagy, már-már dallamuk van a verseknek, ilyen szempontból csak így tovább.
A novelláid - ugye azok? - túl rövidek, viszont sokkal változatosabbak, mint a verseid. A Farkas és a Virág eszméletlenül tetszett, tényleg oda vagyok érte, bár nagyon rövid. Olyan szépen bánsz a szavakkal, jóval többet is elbírna egy-egy ilyen jellegű történet. Viszont néhány apró, logikai hibával összefutottam. Például a Bosszú című irományodban említed, hogy éjfélkor harangoznak. Hát, felénk nem szoktak, ha mégis tennék, szerintem mindenki idegbeteg lenne másnapra, tekintve, hogy éjjel az emberek szívük szerint aludnának - mármint az unalmasabb réteg, a többiek nyilván partyarcok.
Azért arra kíváncsi lennék, hány éves vagy.
100/90 - nagyon jól írsz.
Szereplők:
Ezt nyilvánvalóan kihagyom.
20/
Helyesírás:
Sajna nagyon ebbe sem nagyon tudok belekötni a pontpontpontok kritizálásán kívül, de emiatt fél pontnál többet nem vonok le, mert amúgy nagyon rendben van.
20/19,5
Ez a repülő...
... szépen, magasan szárnyal. Választhattál volna jobb minőségű papírt, de még nem késő, hidd el, az emberek szeme előbb megakad egy igényes külsejű papírcsodán. Ha azt a pár tanácsot egy kicsit is megfodadod, akkor nem lesz semmi, ami a te kis papírrepülőd útjába állhat.
160/126,5
79%

No comments:

Post a Comment